تعمیرات تاچ و ال سی دی گوشی در یزد
- آمارهای رسمی خرابی تاچ و ال سی دی گوشیهای ios و اندروید
- از لایههای مختلف صفحه نمایشگر تا مشکلات تاچ و ال سی دی
- چه عواملی موجب آسیب تاچ و ال سی دی گوشی میشود؟
- علائم خرابی تاچ و ال سی دی گوشی
- تعویض تاچ و ال سی دی گوشی
- نکات بعد از تعویض تاچ و ال سی دی گوشی
- قیمت تعمیر تاچ و ال سی دی گوشی
- عوامل موثر بر قیمت تعمیرات تاچ و ال سی دی گوشی
- نحوه ثبت درخواست تعمیر تاچ و ال سی دی گوشی در یزد سرویس
- تمامی خدمات یزد سرویس بیمه شدهاند
- چرا میتوانید به متخصصان یزد سرویس اعتماد کنید؟
- چگونه کار متخصصان را پیگیری کنید؟
تاچ و ال سی دی گوشی، یکی از اصلیترین قطعات هر گوشی هوشمند محسوب میشود و شکستن ناگهانی این قطعه، موجب از کار افتادن گوشی شده و عملکرد آن را به طور کلی مختل میکند. در چنین مواقعی، همگی ما به دنبال پیدا کردن تعمیرکارانی ماهر و معتمد هستیم تا بتوانند در کمترین زمان، مشکل رو شناسایی و قطعات اورجینال را به بهترین شکل ممکن جایگزین کنند.
یزد سرویس به عنوان یک شرکت بزرگ خدماتی که انواع خدمات تخصصی در زمینه امور الکترونیک و فنی را توسط جمعی از متخصصان و تکنسینهای ممتاز و کاربلد ارائه مینماید، مفتخر است که توانسته در زمینه تعمیرات تاچ و ال سی دی گوشی نیز یکی از تخصصیترین سرویسهای تعمیرات گوشی تلفن همراه را با تضمین خدمات و گارانتی معتبر تمامی قطعات تعویضی ارائه نماید.
متخصصان تایید شده ما تاکنون هزاران سفارش موفق در خصوص تعمیرات تاچ و ال سی دی گوشی انجام دادهاند که درصد بالای رضایتمندی سفارشدهندگان، نشان از تبحر و تعهد این متخصصان دارد. نظرات کاربرانی که خدمات دریافت نمودهاند در بالای همین صفحه و در پروفایل متخصصان درج شده است و به این وسیله امتیاز متخصصان نیز مشخص میشود.
برای بهرهمندی از این خدمات میتوانید هماکنون روی گزینه « شروع کنید » در کادر پایین صفحه کلیک کرده و یا با شماره 1471 تماس حاصل فرمایید. ظرف چند دقیقه پس از ثبت سفارش، کارشناسان یزد سرویس جهت هماهنگیهای لازم و مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.
آمارهای رسمی خرابی تاچ و ال سی دی گوشیهای ios و اندروید
- طبق آمارهای رسمی منتشر شده، حدود 25% از گوشی های آیفون، دچار شکستگی ال سی دی میشوند!
- از دسته گوشی های اندرویدی، 34% گوشی های سامسونگ دچار خرابی و آسیب میشوند و یکی از مهمترین دلایل مراجعه افراد برای تعمیر، شکستن ال سی دی و یا تاچ گوشی است.
- بخش بیشتری از هزینه تعمیر گوشیهای سامسونگ، مربوط به تعویض تاچ و ال سی دی گوشی میشود که در مقام مقایسه، رقم بالاتری نسبت به گوشیهای آیفون دارند.
از لایههای مختلف صفحه نمایشگر تا مشکلات تاچ و ال سی دی
صفحه نمایشگر گوشی، از چند لایه مختلف و متفاوت تشکیل شده و صفحه تاچ و ال سی دی فقط دو جزء از لایههای اصلی صفحه نمایشگر هستند. در ادامه سه لایه اصلی آورده شده:
- لایه گلس (glass): این لایه از جنس شیشه است و وظیفه جلوگیری از برخورد مستقیم کاربر با تاچ گوشی و محافظت از ال سی دی را دارد.
- لایه تاچ (touch): اگر گفته میشود گوشی و یا تبلتی قابلیت تاچ و یا لمسی بودن دارد، به دلیل حضور این لایه هست؛ صفحهای که نسبت به فشار و لمس حساس است و رابط انتقال دهنده کارهایی هست که از یک گوشی هوشمند انتظار داریم.
- لایه ال سی دی (LCD): صفحهای شیشهای که تمام محتوای مادربورد را به تصویر میکشد. اگر صفحه گوشی شما در حین افتادن، ضربه دید و یا حتی با آب خوردگی، سیاه شد، به احتمال زیاد، لایه ال سی دی آسیب دیده و در نتیجه صفحه نمایشگر باید تعویض شود.
** در حال حاضر با اینکه ممکن است فقط یکی از این لایه ها آسیب دیده باشند، اما با شکستگی یکی از این لایهها، کل صفحه نمایشگر تعویض میشود. چرا که این لایه ها تا حد زیادی، به هم فشرده و متصل هستند.
چه عواملی موجب آسیب تاچ و ال سی دی گوشی میشود؟
عوامل متعددی ممکن است به تاچ و ال سی دی گوشی شما آسیب بزنند اما بیشترین مواردی که گزارش میشوند عبارتند از؛
- سقوط و افتادن گوشی
- آبخوردگی و نفوذ مایعات و رطوبت به گوشی
- قراردادن اجسام سنگین روی گوشی
علائم خرابی تاچ و ال سی دی گوشی
مشکلاتی مانند شکستگی و ترک خوردن صفحه نمایش و تاچ مواردی است که به وضوح قابل مشاهده و تشخیص میباشد. اما لازم است در این مورد نیز اطمینان حاصل کنید که شکستگی مربوط به گلس و محافظ صفحه نمایش نباشد. زیرا در اینصورت بهراحتی میتوان با تعویض گلس مشکل را حل کرد. اما نشانههای دیگری که نشاندهنده آسیب تاچ و ال سی دی گوشی است شامل موارد زیر میباشد؛
1. فقط قسمتی از صفحه نمایش قابل مشاهده است
زمانی که گوشی شما صرفا قادر است نیمی از صفحه نمایش را نشان دهد و نیم دیگر به رنگ سیاه و یا سفید و همچنین تار است، میتوان چنین نتیجه گرفت که ال سی دی گوشی دچار مشکل شده است.
2. فقط بخشی از صفحه تاچ کار میکند
وقتی شما با تاچ صفحه گوشی خود کار میکنید متوجه میشوید که بخشهایی از صفحه به دستورات شما پاسخگو نیست. این مشکل زمانی رخ میدهد که حساسیت تاچ گوشی به دلایلی کاهش یافته و یا از کار افتاده است.
3. تاچ صفحه نمایش گوشی به طور کلی از کار افتاده است
در بعضی مواقع به دلیل هنگ کردن دستگاه نیز این اتفاق میافتد. یعنی ممکن است سیستم قفل شده باشد و لمس صفحه نمایش هیچ یک از دستورات کاربر را اجرا نکند. در اینصورت با خاموش و روشن کردن دستگاه میتوان مشکل را برطرف کرد. اما اگر ایراد نرمافزاری و هنگ کردن گوشی مطرح نباشد و همچنان مشکل عمل نکردن تاچ صفحه باقی باشد، مسلما تاچ گوشی دچار آسیب شده است.
4. صفحه نمایش به صورت سیاه یا صفحه خالی نمایش داده میشود
دو عامل مهم و آسیبزننده یعنی سقوط و نفوذ مایعات به داخل گوشی موجب خرابی ال سی دی گوشی میشوند که متعاقب آن صفحه نمایش یا کاملا به صورت سیاه نمایش داده میشود و یا اینکه ممکن است نور پس زمینه قابل مشاهده باشد اما تصویر خاصی روی صفحه نمایش ظاهر نشود.
5. چشمک زدن صفحه نمایشگر
یکی دیگر از علائم خرابی صفحه ال سی دی سوسو زدن و چشمک زدن صفحه نمایش است. یعنی نور پس زمینه مرتبا در حال کم و زیاد شدن است و برای لحظهای نمایشگر نورانی میشود و سپس نور آن کاهش مییابد. این مشکل نشاندهنده آن است که ال سی دی از مادر برد جدا شده است. اگر سریعا برای تعمیر آن اقدام کنید ممکن است با یک لحیم کاری ساده مشکل قابل حل باشد.
6. ظاهر شدن خطوط عمودی و افقی یا نقاط سیاه روی صفحه نمایش گوشی
بهتر است با مشاهده خطوط یا نقاطی که مانند یک نقطه جوهر روی صفحه نمایش ظاهر میشود از کارکردن با گوشی خودداری کنید و برای تعمیرات تاچ و ال سی دی گوشی خود اقدام نمایید. زیرا عدم اصلاح و تعمیر این ایرادات میتواند وسعت خرابی را بیشتر کرده و هزینه بیشتری را بابت تعمیرات به شما تحمیل کند.
تعویض تاچ و ال سی دی گوشی
تعویض تاچ و ال سی دی در بسیاری از موارد تنها راه برطرف کردن مشکلات این دو قطعه حساس است. اما به دلیل همین حساسیت باید گوشی را به دست تعمیرکاری سپرد که علاوه بر دانش، مهارت کافی در این زمینه داشته باشد. تعویض تاچ و ال سی دی گوشی با توجه به تنوع برندهای مختلف همیشه راهکار یکسانی ندارد و نمیتوان با یک روش تاچ و ال سی دی تمامی گوشیها را تعویض نمود. شناخت کافی از ساختار و سیستم گوشیها لازمه اصلی انجام این کار تخصصی است. اما به طور کلی مراحل تعویض تاچ و ال سی دی را به شرح ذیل میتوان توضیح داد؛
مرحله اول؛ باز کردن قاب گوشی
برای باز کردن قاب گوشی به ابزار مخصوصی مانند اهرم و پلکتروم نیاز است. در این مرحله باید پوشش عقب و باتریها را جدا کرد. قاب گوشی دارای پیچهای پنهان Torxاست که معمولا در کنار درگاههای usb قرار دارند و باید تمام این پیچها با ابزار مخصوص باز شوند تا امکان دسترسی به ال سی دی فراهم شود. تعمیرکار بعد از باز کردن قاب گوشی باید مراقبت لازم جهت باز کردن دقیق اتصالدهندهها و کابلهای روبانی را داشته باشد تا اشکالی در سیستم دستگاه ایجاد نشود.
مرحله دوم؛ برداشتن صفحه شیشهای
جدا کردن صفحه شیشهای به دلیل ظرافت و شکنندگی آن باید با احتیاط انجام شود. معمولا تعمیرکاران حرفهای برای این کار از تکنیکهای خاصی استفاده میکنند. به عنوان مثال ممکن است با سشوار حرارتی چسب دور شیشه را نرم کنند و یا با ایجاد یک حرارت بسیار ملایم در اطراف گوشی و یا با ایجاد فشار جزئی در قسمت محفظه دوربین، صفحه نمایش شیشه را به آرامی و بدون آسیب از بدنه گوشی جدا کنند.
مرحله سوم؛ تعویض چسب مخصوص
برای نصب و اتصال صفحه نمایش بهتر است از چسبهای مخصوص دو طرفه استفاده شود. برای این کار از رولهای باریک چسب استفاده میشود که با برشهای یک میلیمتری دور قاب چسبانده میشود. این نوع چسب یکی از ایمنترین اتصالات را ایجاد میکند. استفاده از چسبهای مایع که بسیار مرسوم است در صورت عدم مهارت تعمیرکار ممکن است به داخل دستگاه نفوذ کرده و مشکلاتی مانند پیکسل سوختگی را برای صفحه نمایش ایجاد کند.
مرحله چهارم؛ تعویض تاچ و ال سی دی گوشی و نصب صفحه نمایش جدید
بعد از قرار دادن صحیح چسبها در محل مناسب، نوارهای محافظ روی چسب برداشته میشود و شیشه روی آن نصب میگردد. در قسمت تماس صفحه نمایشگر با چسب لازم است که کمی فشار ایجاد شود. اما باید توجه داشت که این اعمال فشار نباید به سمت داخلی شیشه باشد. زیرا بهراحتی ممکن است شیشه صفحه نمایشگر جدید ترک برداشته و بشکند.
مرحله پنجم؛ اتصال مجدد کابلهای ارتباطی
بعد از اتمام نصب صفحه نمایش جدید لازم است که کابلهای مربوطه مجددا وصل شود. باید قطعاتی که جدا شدهاند دوباره در داخل قاب گوشی قرار گیرند و اتصالات به درستی برقرار شود و قاب گوشی فیکس شود. تعمیرکاران حرفهای در حین مونتاژ مجدد کابلها و اتصالات، قبل از اینکه پیچهای گوشی را ببندند عملکرد گوشی را کاملا تست میکنند و در صورتی که از صحت کارکرد گوشی اطمینان حاصل کنند، اقدام به بستن پیچهای قاب گوشی مینمایند.
در تمامی مراحل تعویض تاچ و ال سی دی گوشی باید به بررسی اتصالات درست کابلها توجه شود. در غیر اینصورت ممکن است علاوه بر عدم کارکرد تاچ و ال سی دی گوشی، به طور کلی سیستم گوشی دچار اختلال شود.
نکات بعد از تعویض تاچ و ال سی دی گوشی
برای استفاده بهینه و اطمینان از درستی کار تعمیرات گوشی، لازم است نکات بعد از تعویض تاچ و ال سی دی گوشی رعایت گردد. به طور معمول تست کامل کارکرد گوشی در حضور سفارشدهنده توسط متخصصان و تعمیرکاران یزد سرویس انجام میشود. در بعضی مواقع مشاهده میشود که افراد بعد از تعویض تاچ و ال سی دی اقدام به ریست کردن گوشی میکنند. در حالیکه اگر کار نصب به درستی انجام شده باشد نیازی به این کار نیست. زیرا صفحه نمایش ارتباطی به حافظه گوشی ندارد. مگر در صورتی که گوشی مشکلات خاصی در بخش رم و پردازنده داشته باشد که برای تنظیمات مجدد لازم به ریست کردن آن باشد. یکی از سوالات پرتکرار کاربران این است که آیا پس از تعویض تاچ و ال سی دی، کیفیت صفحه نمایش گوشی کاهش مییابد؟
در پاسخ به این سوال باید گفت؛ اگر قطعات تعویضی اورجینال و باکیفیت باشند و همچنین تعمیرکاری که کار تعویض و نصب را انجام میدهد به کار خود مسلط بوده و توجه کافی به اتصالات و مونتاژ گوشی داشته باشد، هیچگونه کاهش کیفیتی در عملکرد گوشی و تصاویر وجود نخواهد داشت.
اما تجربه بسیاری از کاربران بعد از تعویض تاچ و ال سی دی گوشی به دلیل نصب قطعات نامرغوب و یا عدم تسلط تعمیرکار موجب شده است که نظر مثبتی در این رابطه نداشته باشند. از جمله مشکلاتی که بعد از تعویض تاچ و ال سی دی گوشی و نصب قطعات بیکیفیت عموما ایجاد میشود عبارتند از؛
تداخل رنگها در تصویر
یکی از مشکلات عمده که قطعات تاچ و ال سی دی نامرغوب در تصویر ایجاد میکنند تداخل رنگها است. در این حالت رنگها در طیف اصلی خود نشان داده نمیشود. ممکن است رنگ قرمز به رنگ نارنجی پخش شود و یا رنگ آبی به رنگ بنفش باشد.
ایجاد خراشیدگی روی صفحه با کمترین تماس اشیا
صفحه نمایش غیراصل و نامرغوب با کوچکترین تماس با اشیاء بهراحتی دچار خراشیدگیهای عمیق میشود. حتی ممکن است با یک پارچه زبر ساییدگیهای عمیقی روی آن ایجاد شود.
کاهش روشنایی و وضوح تصاویر در صفحه نمایش
اگر کار نصب به درستی انجام نشده باشد و یا قطعات تعویضی فیک باشند، مشکلاتی مانند تیره شدن لبههای تصویر، کمتر شدن وضوح و روشنایی تصویر نیز ایجاد خواهد شد.
سایر مشکلاتی که ممکن است در هنگام تعویض تاچ و ال سی دی بیکیفیت برای گوشی ایجاد شود عبارتند از؛
- کاهش حساسیت دیجیتایزر و تاچ صفحه نمایش
- عدم تشخیص اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی
- آسیب زدن به بک لایت و نور پس زمینه
- خالی شدن سریعتر باتری گوشی
قیمت تعمیر تاچ و ال سی دی گوشی
با توجه به کثرت تنوع قطعات جانبی گوشیهای تلفن همراه و همچنین وجود قطعات بیکیفیت و ارزانقیمت در بازار، همواره این پرسش برای کاربران وجود دارد که تعرفه و قیمت تعمیر تاچ و ال سی دی گوشی و تعویض آن در چه حدودی است. یزد سرویس برای شفافسازی و اجتناب از هرگونه ابهام، تمامی تعرفهها و قیمت تعمیر تاچ و ال سی دی گوشی را در صفحات ثبت سفارش قید نموده است. ما این اطمینان را به سفارشدهندگان محترم میدهیم که تمامی تعرفهها مطابق با قیمتگذاریهای مصوب میباشد و بر حسب دیدگاه مشتریمداری تلاش شده است قیمت تعمیر تاچ و ال سی دی گوشی برای کاربران مقرون به صرفه باشد.
عوامل موثر بر قیمت تعمیرات تاچ و ال سی دی گوشی
تعیین قیمت تعمیرات گوشی تلفن همراه با توجه به مدل گوشی متغیر است. زیرا سیستم و ساختار گوشیهای برندهای مختلف با یکدیگر متفاوت است و با توجه به میزان تخصصی بودن کار تعمیرات، تعرفه در نظر گرفته شده نیز متفاوت خواهد بود. در خصوص تعویض قطعات نیز باید توجه داشت که هزینه تعمیرات به همراه قیمت قطعات تعویضی محاسبه خواهد شد. در این بخش ممکن است به دلیل نوسانات بازار و تغییر قیمت قطعات، تغییرات جزئی حاصل شود. به همین دلیل همواره توصیه میکنیم پس از ثبت سفارش جهت اطلاع دقیق از نحوه تعمیرات و قیمت نهایی با متخصصان یزد سرویس مشاوره نمایید.
نحوه ثبت درخواست تعمیر تاچ و ال سی دی گوشی در یزد سرویس
- از طریق وبسایت و یا اپلیکیشن، خدمت تعمیر موبایل را انتخاب کنید.
- روی گزینه “تاچ و ال سی دی گوشی” کلیک کنید.
- برند گوشی آسیب دیده رو مشخص کنید.
مهمترین برندهایی که توسط متخصصین یزد سرویس ، قابل تعمیر هستند، موارد زیر را شامل میشوند؛
- گوشیهای با سیستم عامل اندرویدی مثل سامسونگ، ال جی، سونی، هوآوی، شیائومی
- گوشی با سیستم عامل IoS: آیفون
- سایر گوشیها مثل بلک بری، موتورولا، آلکاتل، کاترپیلار، گوگل و … که تعدادی از اینها هم سیستم عامل اندرویدی دارند.
- روز و زمان مورد نظر برای انجام این خدمت را مشخص کنید.
- آدرس را بنویسید.
- در صورت داشتن کد تخفیف، آن را وارد کنید و گزینه ثبت نهایی را بزنید تا به این ترتیب، یک ثبت سفارش موفق داشته باشید.
چرا میتوانید به متخصصان یزد سرویس اعتماد کنید؟
یزد سرویس در انتخاب متخصصین، سختگیریهای فراوانی اعمال میکند تا نیروهایی متعهد و با مهارت بالا انتخاب نماید. بخشی از فرایند انتخاب نیرو در ادامه اشاره شده تا با آسودگی خیال بیشتری، به متخصصین یزد سرویس، اعتماد کنید:
- انتخاب متخصصین از فیلترهای عمومی مختلفی عبور میکنند: دریافت مدارک شناسایی و هویتی، استعلام مستقیم و دریافت برگه عدم سوء پیشینه از ناجا، دریافت مدارک حسن انجام کار و … .
- فیلترهای تخصصی چندگانه: دریافت مدارک تخصصی و مهارتی، شرکت در آزمونهای عملی و کتبی و دریافت نمونه کار و صحبت مستقیم با مشتریهای قبلی متخصصین.
چگونه کار متخصصان را پیگیری کنید؟
همگی کاربران میتوانند به دو شیوه، کار متخصصان را پیگیری کنند:
- بعد از اتمام کار توسط متخصص، به متخصص امتیاز بدهید. این امتیاز بندی، موارد مختلفی را دربرمیگیرد که مهمترین آنها، ویژگیهایی مثل مهارت، اخلاق، رفتار و وقت شناسی متخصص است. واحد کنترل کیفی یزد سرویس، تمامی امتیازات و نظرات را رصد کرده و پیگیریهای لازم را انجام میدهد.
- در روش دوم که یک راه تکمیلی است، کاربران میتونن با پشتیبانی به شماره 09135576056 در تماس باشند و انتقادات و پیشنهادات را مستقیم به واحد پشتیبانی و کنترل کیفیت یزد سرویس برسانند تا پیگیریهای نهایی انجام شود.